Cova d'Alba

Petita cova de 14 metres de recorregut a la Garrotxa ( la Vall de Bianya).

Constituïda per una única galeria de sòl pla. L'entrada de 2,50 metres d'alçada i 2 metres d'amplada, dóna accés a una galeria amb un recorregut de 7 metres, a continuació el sostre baixa i s'estreta, però encara podem progressar uns 7 metres més, fins que el sostre es va ajuntant amb el terra fent-se impracticable.
  • Municipi: Vall de Bianya, La
  • Comarca: Garrotxa
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2013-01-31 15:17:51

Anant de Castellfollit de la Roca a Oix per la carretera GIV-5221, després de recórrer un parell de quilòmetres, girarem a l'esquerra per una pista asfaltada en direcció a la Vall del Bac, en arribar a l'Hostal de la Vall del Bac, ens desviarem a la dreta per una pista en direcció a Sant Miquel de la Torre, arribats a aquest punt, ens desviarem a la dreta i seguirem la pista fins prop de l'encreuament de la pista que porta a Sant Andreu de Porreres amb la que puja fins a Reclusanys, La cavitat es troba al SO del pic el Talló (1277m.), en el marge dret i al peu d'un cingle d'una riera que neix al S del collet del Triadú, a uns 15 metres per sobre el tàlveg i prop de l'encreuament abans esmentat. Coordenades aproximades i poca presició.

La primera l'exploració de la qual tenim noticia, és la realitzada per la SIE del CE Àliga pels voltants de 1990.

topo 0: Cova d'Alba

Juderias, Joan Carles.(1990).-”Cova d'Alba (La Garrotxa)”. EspeleoSie (31):36-37. SIE-CE Àliga. Barcelona.